UUSI VERKKOVALMENNUS MUUTOKSENTEKIJÖILLE
Haluatko oppia asiakasymmärryksen perusteet ja tehdä parempaa liiketoimintaa?
Toiset yritykset arvailevat asiakkaiden tarpeet ja toivovat, että joku ostaisi heidän tuotteensa/ palvelunsa. Toiset yritykset taas saavat asiakkaat ostamaan yhä uudelleen, parantavat asiakastyytyväisyyttä ja -pysyvyyttä, kasvattavat myyntejä ja pystyvät lisäksi tunnistamaan uusia kasvumahdollisuuksia. Menestyvät yritykset ovat asiakaskeskeisiä ja tekevät tutkimusten mukaan myös parempaa liiketoimintaa.
Parempaa liiketoimintaa asiakasymmärryksellä -verkkovalmennuksessa, opetan sinulle askel askeleelta kuinka kerätä ja hyödyntää asiakasymmärrystä eri liiketoiminnan alueilla. Ei enää hakuammuntaa ja päätöksiä mutu-tuntumalla, vaan todelliseen asiakasymmärrykseen perustuvaa fokusoitua tekemistä.
Yrityksessänne tehdään asioita teknologia ja / tai sisäiset lähtökohdat edellä?
Yrityksessänne tehdään päätöksiä mutu-tuntumalla, kysymättä asiakkaiden tarpeita ja toiveita heiltä itseltään?
Toivotte parasta ja pelkäätte pahinta, kun tuotteenne/palvelunne julkaistaan. Toivottavasti edes joku ostaisi sen.
Ehkä asioita voisi tehdä myös toisin ja kysyä suoraan asiakkailta, mutta et tiedä, miten lähteä liikkeelle.
Tuntuuko sinusta, että…
Miksi asiakas pitäisi laittaa tekemisen keskiöön?
Mitä paremmin ratkaiset asiakkaan ongelman ja tarpeen, sen tyytyväisempi asiakas on
Tyytyväisempi asiakas palaa ja ostaa uudelleen sekä suosittelee teitä muillekin
Asiakkaan tarpeisiin tehdyt tuotteet/palvelut kasvattavat myyntejä
Asiakkaan tarpeita tutkimalla löydetään uusia liiketoimintamahdollisuuksia
Sisäisiä prosesseja ja tekemistä voidaan fokusoida ja tehostaa, kun keskitytään tekemään oikeita asioita
Asiakasymmärrys on ensimmäinen askel kohti asiakaskeskeistä toimintaa.
Saisinko esitellä sinulle uuden Parempaa liiketoimintaa asiakasymmärryksellä -valmennuksen…
Opit, miksi asiakasymmärrys on tärkeää
Opit, mistä eri lähteistä asiakasymmärrystä voi kerätä
Opit, mihin kaikkeen asiakasymmärrystä voi hyödyntää eri liiketoiminnan osa-alueilla
Paljastan case-esimerkin avulla, miten itse toimin ja voit viedä opit suoraan käytäntöön
Saat konkreettisia työkaluja ja neuvot siihen, miten lähdet osallistamaan ja haastattelemaan asiakkaita. Opit, miten rekrytoit asiakkaat, miten vedät haastattelut sekä analysoit tulokset
Saat tehtäviä tukemaan muutosmatkaasi kohti asiakaskeskeistä organisaatiota.
Tekemisen ei tarvitse olla hakuammuntaa. Eikä sinun tarvitse tyytyä siihen, että vain haaveilette liiketoiminnasta, joka aidosti tuottaa arvoa asiakkaalle ja sitä kautta myös lisää asiakaspitoa ja kasvattaa myyntejä. Tule mukaan innostavaan Parempaa liiketoimintaa asiakasymmärryksellä - valmennukseen.
Miksi loin tämän kurssin?
Olen 18-vuotisen työurani aikana huomannut, että yrityksissä hukataan valtavasti resursseja, kun tehdään vääriä asioita ja julkaistaan tuotteita/palveluita, joita kukaan ei halua ostaa. Liian usein kuvittelemme tietävämme, mitä asiakkaat tarvitsevat ja päätöksiä tehdään täysin mutu-tuntumalla ja usein myös teknologia edellä.
Jokaisen yrityksen rahan alkulähde on asiakas. Useiden tutkimusten mukaan asiakaskeskeiset yritykset tekevät parempaa liiketoimintaa. On elintärkeää ymmärtää, mitä asiakkaat tarvitsevat ja haluavat, miten he tällä hetkellä toimivat, mitä ongelmia ja haasteita heillä on ja mitkä heidän motiivinsa ovat. Ensimmäinen askel kohti asiakaskeskeistä organisaatiota on oppia, mitä asiakasymmärrys on, mistä eri lähteistä sitä voi kerätä ja miten sitä voidaan hyödyntää liiketoiminnan eri osa-alueilla.
Juuri näiden syiden takia loin tämän kurssin. Haluan auttaa yrityksiä hyödyntämään asiakasymmärrystä niin strategisella kuin operatiivisellakin tasolla, jotta asiakastyytyväisyys ja -pito kasvavat ja yritykset voivat luoda parempaa sekä kestävämpää liiketoimintaa.
Jenni Saarenpää
Lue tältä sivulta, mistä on kyse ja liity mukaan Parempaa liiketoimintaa asiakasymmärryksellä -valmennukseen.
Ei enää turhaa tekemistä, jolla ei ole mitään positiivista liiketoiminnallista vaikutusta
Ei enää teknologiasta lähtevää tekemistä, vaan tuotteet/palvelut on validoitu asiakkailla jo ennen niiden julkaisua
Ei enää arvailua, mitä asiakkaat tarvitsevat ja haluavat
Ei enää päätöksiä HIPPO-periaatteella (Highest paid person’s opinion)
Valmennuksessa opetan sinulle:
Mitä asiakasymmärrys on?
Miksi asiakasymmärrys on tärkeää?
Mihin asiakasymmärrystä voidaan hyödyntää?
Mistä eri lähteistä asiakasymmärrystä voi kerätä?
Miten itse olen hyödyntänyt monipuolisesti asiakasymmärrystä monikanavaisen palvelun suunnittelussa b2b-asiakkaille eli saat case-esimerkin kautta käytännön vinkit ja ohjeet asiakaskeskeiseen toimintaan
Miten itse voit lähteä hyödyntämään asiakasymmärrystä, mikä on nykytilanne ja mikä tulevaisuuden visio
Opi keräämään asiakasymmärrystä monipuolisesti eri lähteistä ja haastattelemaan myös itse asiakkaita. Saat toimintamallin ja selkeät ohjeet, jota voit hyödyntää jatkossa kaikessa tekemisessä.
Tämä kurssi on sinulle jos:
Haluat oppia lisää asiakaskeisestä toiminnasta
Olet liiketoiminta- tai teknologiataustainen henkilö, jonka ydinosaamista ei ole asiakaskeskeisyys
Johdat esimerkiksi liiketoiminta-aluetta tai tuote- ja palvelukehitystä tai PK-yritystä ja haluat oppia lisää design-ajattelusta ja asiakasymmärryksen kehittämisestä
Olet työurasi alkuvaiheessa oleva designer, joka haluaa saada holistisemman kuvan ja käytännön vinkkejä asiakkaiden osallistamiseen
Haluat ymmärtää, miten itse voit lähteä keräämään asiakasymmärrystä, haastatella asiakkaita ja analysoida tuloksia
Haluat hyödyntää asiakasymmärrystä ja saada sitä kautta tietoa, miten kasvattaa asiakastyytyväisyyttä ja asiakaspitoa
Haluat hyödyntää asiakasymmärrystä ja saada sitä kautta tietoa, miten nykyisiä tuottoja voi kasvattaa ja mistä löytää uusia liiketoimintamahdollisuuksia
Haluat muuttaa yrityksenne toimintatapaa ja kulttuuria enemmän asiakaskeisemmäksi, missä päätökset tehdään perustuen asiakasymmärrykseen
Haluat jatkaa oman navan tuijottamista ja sisäisistä prosesseista lähtevää ajattelu- ja toimintatapaa, missä asiakas tulee kaikkein viimeisimpänä ja sormet ristissä toivotte, että joku ostaa tuotteen/palvelun
Et halua muuttua ja oppia uutta
Olet senior tason designer ja sinulla on useiden vuosien kokemus asiakkaiden osallistamisesta ja asiakaskeskeisestä toiminnasta
Tämä kurssi ei ole sinulle jos:
Mitä saat, kun lähdet Parempaa liiketoimintaa asiakasymmärryksellä -valmennukseen mukaan:
Tiiviin paketin, jossa on kerrottu kaikki oleellinen asiakasymmärryksestä ja sen hyödyntämisestä
Jaan sinulle omat vuosien saatossa hyväksi koetut ja testatut tavat toimia, miten hyödynnän monipuolisesti asiakasymmärrystä. Näitä tietoja et saa koulun penkiltä, vaan ne on käytännön saatossa parhaaksi opittuja tapoja tehdä asioita yhdistettynä sopivaan määrään teoriaa
Konkreettisia vinkkejä ja neuvoja, miten lähteä itse haastattelemaan asiakkaita ja viemään oppeja käytäntöön
Mitä sinulle merkitsee asiakaskeskeinen toiminta ja asiakasymmärryksen kerääminen sekä hyödyntäminen? Tule mukaan innostavaan Parempaa liiketoimintaa asiakasymmärryksellä -valmennukseen.
Kuka on Jenni Saarenpää, Parempaa liiketoimintaa asiakasymmärryksellä -valmennuksen luoja?
Moi, olen Jenni, valmentajasi ja toinen Change Makers’ Societyn perustajista. Olen asiakaskeskeisen toiminnan konkari, minulla on yli 18 vuoden työkokemus digitaalisen liiketoiminnan kontekstista.
Olen vuosien varrella auttanut niin isoja kansainvälisiä korporaatioita kuin pienyrittäjiäkin luomaan parempaa liiketoimintaa, muuttamalla toimintaa kaikilla liiketoiminnan osa-alueilla asiakaskeskeiseksi.
Olen hyödyntänyt asiakasymmärrystä, kun olen tehnyt niin liiketoiminta- kuin tuotestrategioita, digimyynnin strategioita sekä datastrategioita. Olen lisäksi johtanut asiakaskokemusta sekä design työtä useiden vuosien ajan. Olen konseptoinut kaikkea maan ja taivaan väliltä, niin liiketoimintamalleja, prosesseja, toimintamalleja kuin palveluita ja palveluekosysteemejä. Kaikessa tekemisessä asiakas on aina mukana ja keskiössä.
Luomalla arvoa asiakkaalle, luot myös arvoa liiketoiminnalle ja mahdollistat sitä kautta kannattavan ja kestävän liiketoiminnan.
Parempaa liiketoimintaa asiakasymmärryksellä
-valmennus sisältää:
Intro: Mitä asiakasymmärryksellä tarkoitetaan?
Moduuli 1: Miksi asiakasymmärrystä tarvitaan?
Moduuli 2: Mihin asiakasymmärrystä voidaan hyödyntää?
Moduuli 3: Mistä eri lähteistä saadaan asiakasymmärrystä?
Moduuli 4: Case-esimerkki: Asiakasymmärryksen hyödyntäminen monikanavaisen palvelun uudistamisessa b2b-asiakkaille
Moduuli 5: Ohjeet ja esimerkkipohjat asiakashaastteluihin
Moduuli 6: Miten viemme valmennuksen opit käytäntöön?
Kurssin hinta on 150 € (Sis. ALV 24%)
Miksi Parempaa liiketoimintaa asiakasymmärryksellä -valmennus on luultavasti tärkein investointisi, kun haluatte muuttua asiakaskeskeiseksi?
Tämä kurssi on lähtölaukaus kohti asiakaskeskeistä toimintaa. Asiakaskeskeinen toiminta mahdollistaa kannattavan ja kestävän liiketoiminnan
Kurssi sisältää kaiken, mitä sinun tarvitsee tietää asiakasymmärryksestä ja sen hyödyntämisestä
Ei pelkkää teoriaa, vaan konkreettisia vinkkejä ja ohjeita, miten lähteä itse osallistamaan asiakkaita
Jaan sinulle vuosien varrella oppimani asiat, parhaat käytännöt ja omat tapani toimia, joita voit suoraan hyödyntää omassa työssäsi
Saat kurssimateriaalit heti käyttöösi ja voit edetä omaan tahtiisi, sopivan kokoisissa osissa. Opit myös, miten voit itse ottaa valmennuksen opit käytäntöön omassa työssäsi.
Asiakasymmärrys on yksi tärkeimmistä liiketoiminnan kivijaloista, minkä päälle kaikki rakennetaan. Jo muutamaa asiaa muuttamalla, olette matkalla kohti asiakaskeskeistä toimintaa
Usein kysyttyä
-
Kurssi on tarkoitettu erityisesti niille, joiden ydinosaamista ei ole asiakaskokemus tai asiakaskeskeinen toiminta, mutta jotka haluavat oppia, mitä asiakaskeskeinen toiminta ja asiakasymmärrys on sekä haluavat kehittää omaa ymmärrystä design-ajattelusta. Kurssi on myös erinomainen uran alkuvaiheessa olevalle designerille, sillä kurssilla saat kokonaiskuvan asiakasymmärryksestä, saat konkreettiset ohjeet ja työkalut lähteä keräämään ja hyödyntämään asiakasymmärrystä sekä myöskin haastattelemaan asiakkaita. Kerron myös oman design-prosessini ja miten hyödynnän eri vaiheissa monipuolisesti asiakasymmärrystä ja millaisia tutkimuksia teen, niin talon sisällä omien asiantuntijoiden kanssa kuin myös asiakkaiden kanssa. Kurssin jälkeen ymmärrät myös, miten datasta voidaan saada asiakasymmärrystä.
-
Kurssi voidaan maksaa korttimaksuna. Maksun välittäjänä toimii turvallinen ja luotettava Stripe. Jos työnantajasi maksaa valmennuksen suoraan tai et jostain syystä voi maksaa kortilla, voit maksaa kurssin siinä tapauksessa myös laskulla. Lähetä omat laskutustietosi osoitteeseen hello@changemakerssociety.fi. Maksun suorituksen jälkeen sinut lisätään kurssille mukaan.
-
Ilmoittaudu kurssille ja maksa kurssi. Valmennuksen maksettuasi luot myös tunnukset kurssialustalle, jonne pääset kirjautumaan heti ja opiskelemaan kurssia omassa tahdissasi. Ilmottautumisen jälkeen saat sähköpostia maksuvahvistuksesta ja tarkempia ohjeita. Muista siis tarkkailla sähköpostiasi ja tarkista myös tarvittaessa roskapostilaatikkosi. Opi ja inspiroidu valmennuksesta! Valmennusta voit käydä läpi omassa tahdissasi, sinulle parhaiten sopivissa palasissa.
Tyytyväisyystakuu
Uskon tähän kurssiin niin paljon, että annan sinulle 100% tyytyväisyystakuun: Jos jostain syystä et pidä kurssista, voit perua kurssin 14 vuorokauden ajan ja saat 100% kurssimaksusta takaisin.