Finanssialan kokemus

Olemme työskennelleet useassa suomalaisessa ja myös kansainvälisessä finanssialan yrityksessä asiantuntija- ja johtotehtävissä sekä työntekijöinä että palveluntarjoajina. Tutustu alta tarkemmin laaja-alaiseen kokemukseemme.

Johtaminen

  • Liiketoiminta-, tuote- ja datastrategiatöiden sekä digimyynnin strategian suunnittelu, fasilitointi, materiaalien työstöt ja kommunikointi.

    Rahoituksen järjestelmäuudistuksen vision ja ison kuvan konseptointi ja fasilitointi.

    OKR-mallin hyödyntäminen strategian toteutuksessa sekä johtoryhmän sparraus.

  • Yli organisaatiorajojen ulottuvien asiakaskokemukseen liittyvien asioiden koordinointi ja johtaminen.

    Asiakaskokemustavoitteiden ja mittareiden asettaminen.

    Asiakaskeskeisen kulttuurin edistäminen ja sisäiset koulutukset.

  • Verkkopankin tuotejohtaminen.

  • Hanketasolla e2e prosessityön koordinointi ja arvovirta-ajattelun tuominen organisaatioon.

    Tekemisen seuranta ja riippuvuuksien hallinta e2e mielessä yli hankkeen aliprojektien.

  • Verkkopankkiuudistushankkeen johtaminen ja markkinalanseeraus.

    Ketterä transformaatio -hankkeen projektijohto Kehittäminen ja teknologiat -yksikössä.

    Perusjärjestelmäuudistushankkeen muutosjohtaminen.

  • Digitaalisen tuotekehitysyksikön perustaminen ja kanavakehittämisen johtaminen.

    Sisäisen ohjelmistokehityksen akatemian palvelumuotoiluun ja tuoteajateluun keskittyvän koulutuskokonaisuuden perustaminen ja johtaminen. Satojen tuotekehityksen ja liiketoiminnan asiantuntijoiden ja johtajien kouluttaminen.

    Yritystasoisten tuotejohtamisen prosessien, käytäntöjen ja toimintamallien määrittely.

    Digitaalisen palveluportfolion konseptointi ja kehittäminen sekä siihen liittyvien kyvykkyyksien rakentaminen.

    Dataohjautuvan ja asiakaskeskeisen kulttuurin edistäminen ja koulutukset.

Prosessien mallinnus

  • Liiketoiminnan ja IT:n välisten prosessien määrittely ja leanaus.

    Prosessikartan määritys ja liiketoimintaprosessien johtaminen.

  • Yritystasoisten asiakastarpeiden mallintaminen palveluportfolion kehittämisen tueksi.

    Monikanavaisten asiakaspolkujen mallintaminen digi- ja henkilöavusteisiin kanaviin.

    Ostopolkujen yhdenmukaistaminen läpi organisaation liiketoiminta-alueiden.

  • Arvovirta-ajattelun tuominen osaksi organisaatiokultuuria. Arvovirtojen mallintaminen ja mittaaminen.

Uusien (digi)palveluiden kehittäminen

  • Suomen ensimmäisen yhteisöllisen säästämistuotteen ideointi ja toteutuksen johtaminen.

    Digitaalisen asiointipolun kehittäminen uusasiakashankintaan.

    Tuntemistietojen kerääminen digikanavissa.

    Uusien taloudenhallinnan palveluiden ideointi ja konseptointi yritysasiakkaille yhdessä FinTech toimijoiden kanssa.

  • Liiketoiminta- ja asiakasvaatimusten määrittely sekä mobiilipankille että verkkopankille kaikilla liiketoiminta-alueilla kuten rahoitus, säästäminen ja sijoittaminen, vakuutuspalvelut, päivittäispankkipalvelut, yrityksille suunnatut taloudenhallinnan palvelut, digitaalinen asiakaspalvelu sekä yritysten sopimus- ja käyttövaltuushallinta.

    Liiketoiminta- ja asiakasvaatimusten määrittely CRM työkalun osa-alueille.

    Data-analytiikkavaatimusten määrittely mobiilipankille ja asiointiportaalille.

  • Loppuasiakkaiden mobiili- ja verkkopankin sekä toimihenkilöille suunnattujen työkalujen ja CRM ratkaisuiden palvelumuotoilu.

    Lead service designerina toimiminen vastaten mobiilipankin tuotestrategiasta sekä kokonaiskonseptista ja muiden designereiden ohjauksesta ja sparrauksesta.

    Palvelumuotoilukokemusta kaikilta liiketoiminta-alueilta kuten rahoitus, säästäminen ja sijoittaminen, päivittäispankkipalvelut, vakuutuspalvelut, yrityksille suunnatut taloudenhallinnan palvelut, digitaalinen asiakaspalvelu sekä yritysten sopimus- ja käyttövaltuushallinta.

    Asiakastutkimukset ja konseptivalidoinnit, prototypointi sekä sisäisten sidosryhmien osallistaminen palvelumuotoilun menetelmiä hyödyntäen.

    Design prosessin määrittely mobiilipankin design tiimille, kopioitiin myöhemmin myös muualle organisaatioon.

  • Mobiilipankin eri liiketoiminta-alueiden tuotesuunnittelu (UX design), käytettävyystestaus.

  • Datapohjaisen segmentointimallin määrittely yhdessä Data Scientistin kanssa.

    Datapohjaisten ennustemallien määrittely osana liiketoimintastrategiatyötä yhdessä Data Scientistin kanssa.